Banner strona główna


Aktualności

Gmina z certyfikatem potwierdzającym wdrożenie standardów obsługi inwestora


1.jpg, 1
2.jpg, 2
3.jpg, 3
certyfikat.jpg, certyfikat
certyfikat 

W dniu 22 czerwca 2023 r. w Sali „Orła Białego” Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego na Ostrówku w Opolu odbyła się uroczysta gala wręczenia certyfikatów dla jednostek samorządu terytorialnego uczestniczących w projekcie „Standardy obsługi inwestora w samorządzie opolskim”. Gminę Skoroszyce reprezentowała Pani Anna Gaszek – inspektor ds. inwestycji i obsługi inwestora.

Celem projektu „Standardy obsługi inwestora w samorządzie opolskim” było podniesienie jakości obsługi inwestora w jednostkach samorządu terytorialnego województwa opolskiego. W ramach projektu, który trwał od 01.09.2019, kadra kierownicza oraz pracownicy merytoryczni JST z województwa opolskiego mieli okazję m.in. wziąć udział w szkoleniach, seminariach i wizytach studyjnych, dzięki którym możliwe było nabycie nowych umiejętności, a następnie wdrożenie ich w poszczególnych samorządach, w celu poprawy jakości obsługi inwestorów. Projekt ”Standardy  obsługi inwestora w samorządzie opolskim” realizowany był  przez Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki na podstawie umowy o dofinansowanie zawartej pomiędzy województwem opolskim a Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji.  W biorących w nim udział samorządach (gminy, powiaty) wdrożone lub zmodernizowane zostały procedury współpracy z inwestorem i rozwiązania podnoszące atrakcyjność inwestycyjną samorządów. W ramach przedsięwzięcia przeprowadzony został audyt atrakcyjności inwestycyjnej gminy, który poprzedził szereg szkoleń i doradztwa indywidualnego. Opracowana została kompleksowa oferta inwestycyjna obszaru gminy, a także wdrożone procedury obsługi inwestora zgodne ze standardem opracowanym przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. W projekcie udział wzięło 41 JST

 

Na szczegółowe działania w ramach projektu składały się:

  1. Wstępny audyt atrakcyjności – w ramach wstępnego audytu zostały zidentyfikowane rozwiązania i narzędzia wykorzystywane przez JST w procesie obsługi inwestora i promocji gospodarczej. Efektem audytu był krótki raport przygotowany indywidualnie dla każdej JST.
  2. Szkolenia – zakres tematyczny szkoleń obejmował zagadnienia dot. standardów obsługi inwestora, niezbędne do uzyskania kompetencji specjalistycznych w zakresie obsługi inwestora w JST. Szkolenia były przeprowadzone oddzielnie dla kadry kierowniczej i oddzielnie dla pracowników merytorycznych zatrudnionych w JST.
  3. Doradztwo indywidualne – miało na celu wsparcie we wdrożeniu zdobytej podczas szkoleń wiedzy i wypracowanych narzędzi do skutecznej obsługi inwestora.
  4. Wdrożenie standardów obsługi inwestora – objęło zastosowanie w praktyce wypracowanych w czasie realizacji Projektu narzędzi i sposobu działania w obszarze obsługi inwestora. Ocena stopnia wdrożenia standardów obsługi inwestora odbyła się na podstawie specjalnie przygotowanej na ten cel listy kontrolnej, zawierającej spis wymogów jakie powinny zostać wdrożone w danej jednostce organizacyjnej JST. Wymogi te dotyczą odpowiedniego przygotowania jednostki organizacyjnej JST, pracowników, oferty inwestycyjnej, sposobów działania oraz strony internetowej.