Banner strona główna


Ewidencja Ludności / Dowody Osobiste

Rejestr Danych Kontaktowych


Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wniosek można złożyć w urzędzie gminy, która ma dostęp do Rejestru Danych Kontaktowych – niezależnie od miejsca zameldowania

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Każdy, kto spełnia poniższe warunki:

- ma nadany numer PESEL,

- jest osobą pełnoletnią


Opłaty:
Bez opłat

Termin załatwienia sprawy:
Przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych, tak aby stały się one dostępne
w Rejestrze Danych Kontaktowych następuje od razu po ich potwierdzeniu kodem przez urzędnika. Jeśli dane mają być usunięte – zostaną one usunięte natychmiast (nie otrzymujemy żadnego kodu potwierdzającego).


Tryb odwoławczy

Nie przysługuje


Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw

 

Wymagane wnioski i dokumenty:

- wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych, bądź wpisanie lub zmiana danych kontaktowych na dowolnym formularzu urzędowym, który zawiera sekcję RDK,

- dowód osobisty lub paszport,

- telefon lub tablet albo inne tego typu urządzenie, na które za pośrednictwem SMS-a lub e-maila zostaną wysłane kody do potwierdzenia danych – jeśli dane w RDK potwierdzane są przez urzędnika,

 

Uwagi

- złożenie wniosku następuje osobiście w urzędzie gminy lub

- za pomocą środków komunikacji elektronicznej – za pośrednictwem profilu zaufanego lub
 e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić tożsamość wnioskodawcy.

Do logowania się za pośrednictwem e-dowodu – potrzebna jest skrzynka ePUAP


Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Gminy w Skoroszycach, pok. 01 (parter).


Kontakt
tel.: 774318981