Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wniosek można złożyć w urzędzie gminy, która ma dostęp do Rejestru Danych Kontaktowych – niezależnie od miejsca zameldowania
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Każdy, kto spełnia poniższe warunki:
- ma nadany numer PESEL,
- jest osobą pełnoletnią
Opłaty:
Bez opłat
Termin załatwienia sprawy:
Przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych, tak aby stały się one dostępne
w Rejestrze Danych Kontaktowych następuje od razu po ich potwierdzeniu kodem przez urzędnika. Jeśli dane mają być usunięte – zostaną one usunięte natychmiast (nie otrzymujemy żadnego kodu potwierdzającego).
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Podstawa prawna:
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych, bądź wpisanie lub zmiana danych kontaktowych na dowolnym formularzu urzędowym, który zawiera sekcję RDK,
- dowód osobisty lub paszport,
- telefon lub tablet albo inne tego typu urządzenie, na które za pośrednictwem SMS-a lub e-maila zostaną wysłane kody do potwierdzenia danych – jeśli dane w RDK potwierdzane są przez urzędnika,
Uwagi
- złożenie wniosku następuje osobiście w urzędzie gminy lub
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej – za pośrednictwem profilu zaufanego lub
e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić tożsamość wnioskodawcy.
Do logowania się za pośrednictwem e-dowodu – potrzebna jest skrzynka ePUAP
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Gminy w Skoroszycach, pok. 01 (parter).
Kontakt
tel.: 774318981