Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę;
Osoba chcąc uzyskać zaświadczenie powinna złożyć wniosek, dołączając do niego dowód dokonanej opłaty (jeżeli zaświadczenie jest odpłatne).
Organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.
Wniosek można złożyć w następującej formie:
- osobiście,
- listownie przez operatora pocztowego,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej - platformy ePUAP
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności,
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
- Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Termin załatwienia:
Na miejscu z chwilą zgłoszenia, a w sprawach wymagających dodatkowych czynności wyjaśniających do 7 dni.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie zaświadczenia,
- dowód osobisty lub inny dokument tożsamości,
- pokwitowanie dokonanej opłaty.
- w przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu ( tylko w przypadku, gdy właściciel nie był zameldowany w tym lokalu)
W przypadku ubiegania się o wielojęzyczny standardowy formularz –tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy:
- wniosek ,
- dowód osobisty lub paszport,
- oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika,
- oryginał dowodu uiszczenia opłaty lub wydruk (skan wydruku) przelewu bankowego.
Opłaty:
17 zł. - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku osób zameldowanych w lokalu,
17 zł. - opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa,
17 zł. - opłata za wielojęzyczny standardowy formularz – tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia
wnoszona w kasie Urzędu Gminy w Skoroszycach na parterze lub na rachunek bankowy:
Bank Spółdzielczy Otmuchów
nr konta: 64 8872 0003 0040 5021 2000 0010
Zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia określa ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Uwagi:
- zaświadczenia załatwia się osobiście lub przez upoważnioną osobę.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Gminy w Skoroszycach, pok. 01 (parter)
Kontakt:
tel.: 77 4318981