Banner strona główna


Zagospodarowanie przestrzenne

Ustalenie numeru porządkowego dla nieruchomości


Opis procedury:
nieruchomości zabudowane, jak i przeznaczone zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę budynkami lub innymi urządzeniami powinny być oznaczone numerami porządkowymi.
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego dla nieruchomości, po wypełnieniu należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy w Skoroszycach lub wysłać na jego adres.

Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Gminy Skoroszyce–Stanowisko ds. nieruchomości i zagospodarowania przestrzennego (Ip., pok. 11, tel. 77 4318976 e-mail. nieruchomości@skoroszyce.pl)


Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010r. Nr 193, poz. 1287, ze zmianami),
  • rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012r. poz.125).


Termin odpowiedzi:
do 30 dni.

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony wniosek o ustalenie numeru porządkowego dla nieruchomości,
  • kopia mapy: zasadniczej, ewidencyjnej, z projektem podziału, topograficznej w skali nie mniejszej niż 1:10 000 lub kopia projektu zagospodarowania działki lub terenu.


Opłaty:

  • za wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego – brak opłat,
  • za wydanie zaświadczenia o nadaniu numeru porządkowego – opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł,
  • opłata skarbowa od pełnomocnictwa – 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).


Uwagi:

  • w przypadku stwierdzenia, iż wniosek jest niekompletny, wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia w trybie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013r. poz. 267, ze zmianami),
  • o ustalenie numeru porządkowego wystąpić może właściciel lub osoba faktycznie władająca nieruchomością,
  • jeśli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę lub podmiot - potrzebne jest pełnomocnictwo,
  • wnioskodawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o oznaczeniu nieruchomości numerem porządkowym, umieszcza w miejscu widocznym na budynkach położonych na nieruchomościach lub ogrodzeniach tabliczki z wyraźnymi numerami porządkowymi nieruchomości (budynku),
  • jeżeli budynek jest położony w głębi nieruchomości, która jest ogrodzona od ulicy (drogi), wówczas – niezależnie od tabliczki umieszczonej na budynku – należy umieścić tabliczkę na ogrodzeniu.


Tryb odwoławczy:
nie przysługuje.